Op maandag 29 juni 2026 starten er werkzaamheden aan de nutsleidingen.

Fase 1: Gentweg
De werken starten aan het kruispunt Beerststraat – Gentweg en lopen in een eerste fase tot aan Gentweg 2B.
Om deze werkzaamheden veilig uit te voeren, wordt de Gentweg afgesloten vanaf het kruispunt met de
Beerststraat tot voorbij de elektriciteitscabine ter hoogte van Gentweg 2B.

Fase 2: Beerststraat
Vanaf begin juli schuiven de werkzaamheden op naar de Beerststraat.
Tijdens deze fase wordt de Beerststraat afgesloten vanaf het kruispunt met de Gentweg (inclusief het kruispunt
zelf) tot aan Beerststraat 37. Enkel plaatselijk verkeer zal worden toegelaten waar mogelijk.

In deze fase worden aan beide zijden van de rijweg nieuwe nutsleidingen aangelegd. De werkzaamheden zullen
naar verwachting duren tot eind augustus 2026.

Voor het zomerbouwverlof zullen de sleuven zoveel mogelijk worden gedicht, zodat de hinder tijdens deze
periode tot een minimum wordt beperkt. Gedurende het bouwverlof wordt de afsluiting van de rijweg
opgeheven.