
De werken aan de zuidwestelijke omleidingsweg startten op 18 mei 2020.
De eerste fase, tussen de spoorweg en de brug over de IJzer, is ondertussen afgerond en omvatte volgende aspecten:
- Een verbindingsweg tussen de Kapellestraat en de IJzerdijk: de Marie Declerckstraat.
- De oorspronkelijke IJzerdijk schoof een stukje op waar de brug over de IJzer komt.
- Grondwerken aan beide kanten van de IJzer voor de aanleg van de nieuwe brug. De grond moet nu nog een hele tijd rusten voor ze voldoende stabiel is.
- De aanleg van amfibietunnels zodat ook kikkers en aanverwanten veilig kunnen oversteken.
- Specialisten maakten het gebied tussen de spoorweg en de Kaaskerkestraat munitievrij en rooiden bomen te rooien waar nodig.
De tweede fase start vanaf 8 augustus 2022. Tijdens deze fase komt het stuk tussen de Kaaskerkestraat (net naast AD Delhaize) en de spoorweg aan bod. Op de aansluiting met de Kaaskerkestraat komt er een rotonde om het verkeer vlot te laten doorstromen. Volgens de huidige planning duurt deze tweede fase tot in het najaar van 2023.
Alle info en updates kun je ook volgen via www.wegenenverkeer.be/diksmuide
Dubbelrichtingsfietspad Rousdammestraat

De aanleg van het fietspad in de Rousdammestraat (Roesdammestraat in Veurne) tussen Pervijze en Avekapelle startte in juli 2021 en zal zo’n 160 werkdagen in beslag nemen. Nog voor het zomers bouwverlof van 2022 zou het fietspad af moeten zijn.
Er komt 4,5 kilometer aan nieuwe fietspaden om de fietssnelweg F35 van Diksmuide tot Veurne volledig af te werken.
Heraanleg Schoorbakkestraat

Samen met het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) en Fluvius maakt de stad werk van de heraanleg van Schoorbakkestraat (N302) tussen Pervijze en Schore (Middelkerke).
Het bijna 2 kilometer lange stuk tussen de Stuivekenskerkestraat en de brug over de IJzer wordt heraangelegd en krijgt nieuwe fietspaden en veiligere kruispunten.
Deze werkzaamheden staan gepland tot eind 2022.
Voor meer gedetailleerde info kun je terecht op www.wegenenverkeer.be/diksmuide